
В Україні змінять правила маркування алкоголю та сигарет
У середу, 16 липня, Кабінет Міністрів затвердив новий порядок маркування алкоголю та тютюну за допомогою електронних марок. Відтепер, з 1 січня 2026 року, на кожну пачку тютюнового виробу або пляшку алкогольного напою буде наноситися електронна марка у вигляді графічного елемента (DataMatrix коду). Це рішення є частиною Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), яка запущена на тестування з 1 березня 2025 року і завершиться 1 січня 2026 року. Міністерство фінансів сподівається, що впровадження електронних марок допоможе підвищити простежуваність обігу підакцизних товарів, зменшити тіньовий обіг алкоголю і тютюнових виробів, а також підвищить ефективність адміністрування акцизного податку та збільшить надходження до держбюджету. Крім того, споживачі зможуть перевірити легальність товару за допомогою спеціального застосунку. Нагадаємо, що у березні президент України Володимир Зеленський підписав закон про підвищення акцизу на тютюнові вироби.